Voorwaarden & werkwijze

Levering

Pakketten worden verstuurd in samenwerking met PostNL. Pakketten zijn online te volgen met een Track&Trace code die bij elke bestelling per e-mail gecommuniceerd wordt. Palletzendingen zullen doorgaans met DHL verzonden worden. Houd bij een palletzending rekening met een werkdag extra levertijd. Bij nationale feestdagen en rondom deze kan het zijn dat wegens grote drukte bij transporteurs een bestelling eveneens later binnen zal komen.

Bestellingen worden verstuurd zonder gebruik van Inktweb.nl tape. Op het verzendlabel staat nog wel Inktweb.nl, met ons adres als afzender vermeld.

Een bestelling die reeds betaald is en ook als zodanig in ons systeem staat, krijgt prioriteit boven een bestelling welke achteraf betaald wordt. Bijvoorbeeld: Wanneer reseller 1 een product bestelt met betaling achteraf, waarvan er nog maar één voorradig is, kan het zijn dat reseller 2 hetzelfde product bestelt en vooruitbetaalt. Reseller 2 geniet dan prioriteit omdat de betaling al gedaan is. Deze regeling geldt niet als er reeds een reserveringsmelding gedaan is voor een product/bestelling. Is een bestelling met betaling achteraf geplaatst, alles is voorradig, en de status wordt aangepast naar "vandaag versturen"; dan zijn de producten eveneens gereserveerd en zullen deze niet meer aan een andere bestelling toebedeeld worden. Ook al wordt deze vooruit betaald. Is een bestelling met betaling achteraf geplaatst, alles is voorradig en de status wordt aangepast naar "vandaag versturen" dan zijn de producten eveneens gereserveerd en zullen deze niet meer aan een andere bestelling toebedeeld worden ook al wordt deze vooruit betaald.

Paketten

Cut-off-time

Bestellingen worden verwerkt van maandag tot en met vrijdag. Een bestelling moet uiterlijk vóór 19:30 uur bij ons geplaatst zijn om mee te gaan met PostNL. Wanneer een bestelling ná de cut-off-time van 19:30 uur geplaatst is, kan ons logistiek centrum niet garanderen dat de bestelling diezelfde dag nog mee gaat.

Verzendkosten

De verzendkosten voor een bestelling binnen Nederland zijn €6,- excl. BTW. Zendingen naar België en Duitsland bedragen €7,- excl. BTW. Vanaf €250,- wordt een bestelling franco verzonden.

In 2020 heeft PostNL het maximumgewicht verlaagd. Een pakket mag maximaal 22 kilogram wegen. Indien dit gewicht overschreden wordt, behouden wij het recht om een deel van de bestelling in backorder te zetten, of zullen wij een toeslag van €3 excl. BTW moeten rekenen. Vooral papier kan hierbij snel voor een overschrijding zorgen.

Een simpele tip: Zit uw bestelling boven een gewicht van 22kg? Dan raden wij het aan om uw bestelling in twee, of meerdere delen te plaatsen. Als beide orders boven de €250,- uitkomen, dan heeft u tweemaal het voordeel van de franco verzending en blijven beide bestellingen onder het gewicht van 22kg waardoor u geen toeslag betaalt.

Manco, beschadigde verpakkingen of artikelen

Een mancomelding moet binnen 8 dagen (geen werkdagen) na bestelling schriftelijk gemeld worden door een ticket aan te maken via https://www.inktweb.nl/account/tickets/. Na deze termijn is het niet meer mogelijk om manco’s aan te melden. Onder manco wordt onder andere, maar niet uitsluitend verstaan: ontbrekende producten, beschadigde producten, beschadigde pakketten etc.

Wanneer een zending beschadigd aankomt raden we aan deze aan te nemen en direct foto’s te maken van de staat waarin het pakket aangekomen is (ongeopend). Pak vervolgens de bestelling uit en controleer de inhoud. Maak waar nodig verdere foto’s en noteer beschadigingen. Meld dit alles vervolgens manco aan info@inktweb.nl.

Beschadigde verpakkingen in een bestelling van cartridges/toners en een doos papier kunnen we niet als manco in behandeling nemen. Een doos papier weegt ongeveer 12,5 kilo en gaat schuiven ongeacht de mate van opvulling. Wij kunnen daarom niet aansprakelijk gesteld worden voor schade in dergelijke zendingen/bestellingen.

Manco

Backorders & Reserveringen

Bij iedere bestelling is het mogelijk om aan te geven of er wel of geen backorder aangemaakt mag worden. Dit wordt dan ook door ons logistiek centrum aangehouden. Wanneer de producten van een backorder voorradig zijn, zullen de producten worden gereserveerd. Dit wordt op het moment van reserveren per e-mail aangegeven. De backorder wordt vervolgens meegestuurd met de volgende bestelling. Voor dropshipments kunnen geen backorders aangemaakt worden. Gereserveerde producten worden niet automatisch meegestuurd wanneer een dropshipment verzonden wordt.

Wanneer een backorder verstuurd moet worden zonder dat een nieuwe bestelling geplaatst wordt met hetzelfde afleveradres, worden daarvoor verzendkosten in rekening gebracht á €6,- excl. BTW.

Retouren (RMA)

Wanneer een cartridge defect lijkt te zijn moet daarvoor direct bij het retour nemen van het product een ticket aangemaakt worden op onze website. Vaak zijn problemen op te lossen door enkele stappen te doorlopen. Google is daarbij een erg goed hulpmiddel. Wij raden aan de cartridge naam, met daarachter het probleem op te zoeken. Mocht dit niet helpen is het ook aangeraden dezelfde zoekterm in het Engels op te zoeken. Wij zullen uiteraard bij het aanmelden van een defect altijd de stappen die bij ons bekend zijn doorgeven.

Wanneer een creditering plaatsvindt, wordt de productprijs aangehouden van het moment dat de ticket aangemaakt wordt. Een product dat retour gestuurd wordt zonder ticket komt niet in aanmerking voor een creditering.

Voor originele producten wordt de fabrieksgarantie aangehouden. Bij huismerk bieden we garantie tot twee jaar na ontvangstdatum. Om aanspraak te maken op garantie moet te allen tijde een ticket aangemaakt worden. Producten die retour gezonden worden zonder dat er een ticket is aangemaakt, kunnen niet gecrediteerd worden. De verzendkosten voor het retourneren zijn te allen tijde voor de reseller.

Een ongeopend product retourneren (restocking) is mogelijk. Voor restocking wordt 10% van de productprijs in rekening gebracht.

RMA
Versie 2.0.1
Ook interesse om reseller te worden?