Levering Voorwaarden & werkwijze

Levering

Pakketten worden verstuurd in samenwerking met PostNL. Pakketten zijn online te volgen met Track&Trace code die bij elke bestelling per e-mail gecommuniceerd word. Palletzendingen zullen doorgaans met DHL verzonden worden. Houd bij een palletzending rekening met een werkdag extra levertijd. Bij nationale feestdagen en rondom de feestdagen kan het zijn dat wegens grote drukte bij transporteurs een bestelling eveneens later binnen zal komen.

Bestellingen worden verstuurd zonder gebruik van Inktweb.nl tape. Op het verzendlabel staat nog wel Inktweb.nl en ons adres als afzender vermeld.

Een bestelling die reeds betaald is en ook als zodanig in ons systeem staat krijgt prioriteit boven een bestelling welke achteraf betaald word. Wanneer reseller 1 dus een product bestelt met betaling achteraf, waarvan nog maar één voorradig is, kan het zijn dat reseller 2 hetzelfde product bestelt en vooruit betaalt. Reseller 2 geniet dan prioriteit omdat de betaling al gedaan is. Betaalde bestellingen krijgen prioriteit, tenzij er reeds een reserveringsmelding gedaan is voor een product/bestelling. Is een bestelling met betaling achteraf geplaatst, alles is voorradig en de status word aangepast naar "vandaag versturen" dan zijn de producten eveneens gereserveerd en zullen deze niet meer aan een andere bestelling toebedeeld worden ook al word deze vooruit betaald.

Cut-off-time

Bestellingen worden verwerkt van maandag tot en met vrijdag. Een bestelling moet uiterlijk om 19:30 uur bij ons geplaatst zijn om mee te gaan met PostNL. Wanneer een bestelling ná de cut-off-time van 19:30 uur geplaatst is kan het logistiek niet gegarandeerd worden dat de bestelling nog mee gaat.

Verzendkosten

De verzendkosten voor een bestelling binnen Nederland zijn €6,- excl. BTW. Zendingen naar België en Duitsland bedragen €7,- excl. BTW. Vanaf €250,- word een bestelling franco verzonden.

Een pakket mag maximaal 30 kilogram wegen. Wanneer dit gewicht overschreden word behouden we het recht voor om een deel van de bestelling in backorder te zetten. Vooral papier kan hierbij snel voor een overschrijding zorgen. Daarom raden we aan pallets in minimale hoeveelheden van een halve pallet (16 dozen) te bestellen. Houd wel rekening met de extra dag levertijd voor pallets.

Manco

Een mancomelding moet binnen 8 dagen (geen werkdagen) schriftelijk (e-mail/ticket) gemeld worden aan info@inktweb.nl of door een ticket aan te maken op de website. Na deze termijn is het niet meer mogelijk om manco’s aan te melden. Onder manco word onder andere maar niet uitsluitend verstaan: ontbrekende producten, beschadigde producten, beschadigde pakketten etc.

Wanneer een zending beschadigd aankomt raden we aan deze aan te nemen en direct foto’s te maken van de staat waarin het pakket aangekomen is (ongeopend). Pak vervolgens de bestelling uit en controleer de inhoud. Maak waar nodig verdere foto’s en noteer beschadigingen. Meld dit alles vervolgens manco aan info@inktweb.nl.

Beschadigde verpakkingen in een bestelling van cartridges / toners en een doos papier kunnen we niet als manco in behandeling nemen. Een doos papier weegt ongeveer 12,5 kilo en gaat schuiven ongeacht de mate van opvulling. Wij kunnen daarom niet aansprakelijk gesteld worden voor dergelijke schade in dergelijke zendingen / bestellingen.

Backorders

Bij iedere bestelling is het mogelijk om aan te geven of er wel of geen backorder van aangemaakt mag worden. Dit word dan ook door ons logistiek centrum aangehouden. Wanneer de producten van een backorder voorradig zijn worden de producten gereserveerd. Dit word op het moment van reserveren per e-mail aangegeven. De backorder word vervolgens meegestuurd met de volgende bestelling waarvan het afleveradres hetzelfde is als de backorder. Wanneer de backorder verstuurd moet worden zonder dat een nieuwe bestelling geplaatst word met hetzelfde afleveradres worden daarvoor verzendkosten in rekening gebracht á €6,- excl. BTW.

RMA’s

Wanneer een cartridge defect lijkt te zijn moet daarvoor een ticket aangemaakt worden op onze website. Vaak zijn problemen op te lossen door enkele stappen door te lopen. Google is daarbij een erg goed hulpmiddel. Wij zullen bij het aanmelden van een defect altijd de stappen die bij ons bekend zijn doorgeven.

Voor originele supplies word fabrieksgarantie aangehouden. Bij huismerk bieden we garantie tot twee jaar na ontvangstdatum. Om aanspraak te maken op garantie moet te allen tijde een ticket aangemaakt zijn. Producten die retour komen zonder dat er een ticket voor aangemaakt is kunnen niet gecrediteerd worden. De verzendkosten voor het retourneren zijn ten allen tijde voor de reseller.

Een ongeopend product retourneren (restocking) is mogelijk. Voor restocking word 10% van de productprijs in rekening gebracht.

Dropshipment

Een dropshipment is een zending direct vanuit ons magazijn naar uw klant. Tijdens het bestelproces kunt u een alternatief afleveradres invoeren, het adres selecteren en aangeven dat het om een dropshipment gaat. Dropshipments worden white-label verstuurd – dus zonder Inktweb.nl merchandise en tape. Inktweb.nl staat ook niet vermeld als afzender. Ons postadres staat wel op het verzendlabel als retouradres.

Verzendkosten blijven €6,- excl. BTW en franco vanaf €250,-.

Dropshipping omvat alleen het inpakken en verzenden van de bestelling. Andere werkzaamheden waaronder maar niet uitsluitend het onderhouden van contact met de klant en afhandelen van garantiezaken worden door de reseller afgehandeld.

Wanneer een pakket opnieuw aan de klant verzonden moet worden zal Inktweb.nl daarvoor verzendkosten in rekening brengen á €6,- excl. BTW (plus eventuele toeslagen). Situaties waarin dit kan gebeuren zijn onder andere maar niet beperkt tot een pakket dat niet afgehaald word van het postkantoor of een foutief ingevuld adres.

Wanneer een dropshipment niet voorradig is word deze pas verzonden wanneer deze compleet is, tenzij expliciet verzocht de bestelling te splitsen (backorder optie). Inktweb.nl kan niet aansprakelijk gesteld worden voor geleden schade door lange levertijd.

Versie 2.0.1